İskenderun Döneri

Ramazandı oruçtu derken yazmayayım dedim ama tutamadım kendimi. Az sonra yazılacakların birebir sorumlusu iskenderun dönercileri olmakla beraber hiç bir sorumluluk kabul etmediğimi belirtmek isterim.

Nedir abi bu iskenderun döneri? (Yerelden olmayanlar için)

Bir kere yedikten sonra insanın başka yerde yediğini takdir etmesini engelleyen bir vakadır.  Büyük şehirlerde alışılmış olan ketçap ve mayonez dayatmalarının yanı sıra farklı baharatların bir araya getirilerek enfes bir tat kazandırılan sos ile yine aynı şekilde dışarıda “lavaş” diye adlandırılan ekmekten şeklen ve birazcık da tat olarak farklı olan acılı “kebap ekmeği” içinde zerzevat ve etin-tavuğun mükemmel uyumu dürülerek servis edilir.

Nasıl yenilmeli?

Az önce de bahsettiğim sos vardı ya hani, hıh işte o sos yemek yediğiniz süre boyunca aşağıya doğru yavaş yavaş süzülür. Dönerin dibine geldiğinizde sosun yumuşattığı ekmeği fark edeceksiniz tam o sırada yapmanız gereken şey ne ile ilgileniyorsanız bırakıp döneri yavaşça ters çevirip bi 5 saniye kadar izlemek..

Kesişme bittikten sonra sakince bir ısırık alınır. Denemeyenlerin hali düşünülür o an.  Herkese nasip olmasını istediğim bir tecrübedir. Fırsatı yakalandığı takdirde paylaşıma açık değildir, bilginize.

İki İskenderunlu başka şehirde bir araya gelirse?

Mutlak bir cevabı vardır ki önce döneri konuşurlar. Ardından “Abi şuraya açacaksın bir tane” diye atılım gerçekleşir. (Deneyenlerin başarısız olduğunu söyleyebilirim.) Hoş belki şehrinizdeki “İskenderun Dönercisi” diye tabela çakanların yaptıklarını beğeniyorsunuz. Sebebi de yerinde yemediğinizdendir 🙂

Atılımların lafta kalması dileğiyle 🙂

hakkında admin

Başka Neler Var

Adile Naşit

Adile Naşit, bizim jenerasyon tabiri ile Adile Teyzemiz… “Uykudan Önce” onun okuduğu masalları onun nasihatlarını …

2 Yorumlar

  1. Erdem Kirmitçi

    Iskenderun dönerinin lezzeti gibisi yok. Neredeyse Türkiyenin bütün şehirlerini gezmiş biri olarak Iskenderunda ustalıkla yapılan dönerin tadını hiçbir yerde alamadım. Bilgilendirici bir paylaşım olmuş teşekkürler Iskenderun Blog

  2. İskenderun Döneri vazgeçilmez.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir